Kokos Hjärta

Vet inte vad du gör eller hur du gör

Vet bara jag har haft en sån tur

Från en känsla till en verklighet

Från en mening till en helt poem


Och du vill komma ur, flyga iväg

Och du vill smaka på kärlek

Och du vill sväva så pass länge

Och du vill, och du vill le, mer och mer


Men jag har sett en pärla, en skatt

Och jag kan ej sluta drömma, inte idag

Och i alla drömmar hittar jag din gestalt

Och hjärtat ler, själen skrattar, vårt skratt


Framtid, en saga som skrivs av din hand

Lycka, en sång som bara du sjunger idag

Evighet, av en underbara resa detta är ju ens tart

Trygghet, att känna din hand i min, varje dag


Barcelona, säger du, Och jag ler, som jag ler

Lissabon säger du, Och du ler, mycket mer

Paris råkar jag nämna och du bara skrattar högt

Var som helst om du är med, hjärtat är ju störst


Så mycket jag vill säga, så mycket mer än det

Så mycket du vill göra, så mycket mer än att le

Så mycket vi vill bygga, så mycket mer än en väg

Så mycket lycka för två, jag känner det, och du med.


En fantastisk känsla, den svävar i ett soligt hav

Som champagnebubblor upp för lyckans stav

Som din själ, ditt hjärta, så vackert, så stark

Som en kärlek som vill andas, luften i din glans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0