Kom lyckans hand

Jag har ett liv, ett äventyr, allt jag har

Jag såg ett hjärta som öppnades en dag

Det jag fan där i, gör mig så glad

En sån skönhet, ett sånt vackert hav


Musik som kom, den bjöd på dans

Doftade drömmar, verkligt snack

Målade ögon, där tårar rann

Andades lycka, trollkarlens strand


Jag har ett liv, vill ge det allt

Att ge är mitt liv, finns i min hand

Öppnar mitt hjärta, så du finns kvar

Sjunger min själ, ur riven hals


Har sett så mycket, dödens nyans

Bedragarens ögon, begravde han

Lögnernas noter, ruttnade snart

Men hjärtats toner, sjunger än i dag


Jag har ett liv, en dröm och skatt

Och i den drömmen hittar din hand

Du skrattar mycket, nonsens snack

Nätterna i ända vår kärleks glans


Men våga älska, ge du ditt liv

Onödig kraft att använda kniv

Kom nu mitt hjärta säg högt och klart

Titta mig i ögon och le mot mig idag


Du vet ditt namn, jag vet det idag

Lyckan har fått ansikte och glans

Det ruttna doften dödar min hand

Du målar lycka med själens nyans


On nu den dagen, där döden vann

Vill se dig le och ge mig en kram

Kramen innan var dödens makt

Allt jag kräver din lyckodans


Och alla pengar i hennes grav

I min begravning din kärleks hand

Kom nu, bli lycklig, I Skåneland

Där vinden vänder och möter din dag


Idag har jag fått veta att mitt lilla projekt, med er hjälp har samlat pengar för att finansiera 200 ungar utbildning i fem år. Tack.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0