Kvinnor i mitt Liv

Jag ser på dig som ligger där

Håller dig kvar en kärlekshand

Jag ser på dig som bara är

Lyckan på plats, så himla glad


En hemlighet, som gömmer sig

Ler du ju mer än vem som helst

Tack är ditt ord, kärlek din luft

Håller din hand som ett litet barn


Och till slut prata kan man

Och du finns där, en mor, en hand

Och jag berättar och du är så glad

Tårarna rinner, stanna kvar


Liggande kvinna, sportig hjärta

Ärlighetssjäl, älskar ur smärta

Utan din själ, världen vill dö

Med dessa ögon, kärlekens ö


Jag vill byta mig mot dig

Smärtat ditt tar jag och ler

Ditt liv så värt, inte slut än

Ta nu mitt liv, och båda är med


Tårar som rann, öppnade ett sår

Jag skrattar ju, vill ej se dig så

Jag grät, så sant, ett litet barn

Du har bara gett, jag tog ju allt


Så hörde jag en ljuvlig röst

Den gömde sig i ett mörkt rum

Trotts dess trötthet gav mig all kraft

Nu sover du, jag säger tack.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0