Resans slut.

Allt är mitt fel, mitt fel är allt

Dödens besök, vacker gestalt

Fullborda allt, res ingen stans

Likgiltighet, maskar i en hals


En fråga ja, så ointressant

En känsla ok, överflödig sak

Tiden fortlöper, jag har sagt tack

Nästa stopp, blommor du bad


Vägen tar slut, hälsa din dag

Min tog slut med mörkrets hand

Märks ingenting, i denna stad

Den andra stad, aldrig på plats


Jag säger hej, då finns det kvar

Jag säger tack, packar och drar

En vacker låda, vilande plats

Om tanken kommer, le och bli glad


Allt är fullbordat, finns inget kvar

Dödens besök, gjorde mig glad

Jag följer med, till vacker plats

Säger Amen och går min väg


Min tid är över, allt är passé

Ingen som saknar och märker det

När dagen kommer, du var ett lögn

Jag vilar redan, i en evighet


Hej då till vänner, och till alla med

Lådan är klar, i ett sånt fint trä

Ingen som saknar, likgiltighet

När livet dog, vilar min själ


Vill ej nu höra, så mycket mer

Allt var ju lögner, använd du mig

Skratta är gratis, kärleken dör

Lyckan i lådan, förlorat lön.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0