En Saga:Nov 2009

Varför faller dessa tårar
Vem är det som gör dig fel
Det är inte smärta, nej min vän
Du kan säga glädjetårar
All den kärlek hon mig ger
 
Varför försvinner nu tiden
Idag fem timmar blev ett
Kan det vara hennes lycka
Eller bara att hon är med
Det är min kärlek och mitt ed
 
Har du tittat i ett hjärta
Och upptäckt ditt inte är värt
Har du sett ju dessa ögon
De speglar en fin själ
Vad ska jag med mina med?
 
Hon har öppnat hennes hjärta
Hon har visat mig sin själ
Jag har fastnat, är förtrollad
Den skönheten bara utstrålar
Vad har jag att komma med?
 
Och jag sitter och funderar
Och jag undrar, och studerar
Och jag lyssnar noggrant med
Detta liv och detta hjärta
Det är ju allt jag har att ge
 
Lilla groda vad du yrar
Lilla grodan är tomhänt
Du kan sitta ner och beskåda
När en drottning gör entré
Hon kan kanske titta ner
 
Lila grodan, du vet det
hon är drottning, du är inte värd
du har inget att komma med
var ju glad hon tittat ner
bara det får dig att le


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0