Ett Ljus I Natten: Hjärtats lycka

Döden kom igår på besök,

gammal kärlek full av lögn

En rutten hand, kan ej förstå

Försökte ljuga ännu en gång

 

Döden, kärleken som aldrig fanns

Lögner, som sakta ströp min hals

Jag vet du är tom, bara falskt skratt

Bara lögner, bara död, inget att ha

 

Jag begravde din bild, så falsk var den

Men när nu du dyker upp, arg blir jag igen

Du ljuger till höger och vänster, jag bara ler

Men som du mörkret är, är Koko kärleken

 

Igår, det blev storm, mörkt, och droppar av blod

Då kom din röst, vacker klang som gav mig mod

Lyckan lyste överallt, jag läste alla dina ord

En Lycka Ingav mig Nyckel till livet på min jord

 

Mörkret blev ljus, ditt hjärta lyste min själ

Man frågar vad är lyckan, svaret är du, så klart

Och jag log, blodet blev söta droppar, vacker saft

Och jag lyste med min själ, dina känslor, min skatt

 

Kom och dansa, du och jag

Kom och sjung, livet är glatt

Kom och ta min hand, din skatt

Kom och sväva högt, landar i skratt

 

Rösten besökte mig sent igår kväll

Samma skratt, samma liv fanns i den

Allt är glatt, hjärtat sjunger och jag ler

Du är vacker, du har en underbar själ

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0