Gamla dikter. Ack så sanna

Har du sett ett svärd, längst djupt i en själ

Blod droppar ner, skrattar under dödens väg

Ruttna ord, benig hand, av lögnarens hals

Svärdet har ansikte, saknar hjärta, har namn


Pengartörst, lustens lek, reptilens falska lek

Skratt låter som ett skott, döden kan nu le

Dödens doft, ruttet hjärta, mördarens framsteg

Börja om, tunga steg, vad du rör blir till pest


Där du trampar, lögnerna föds till en evighet

Allt du bygger är din egen ensamhet

Allt du säger, falskt, tomma ärlighet

Allt tomhet, är just det, som fyller din själ


Och jag ser, och jag hör, och jag tyst förblev

Och du dör, ensam själ, full med lögner, exkrement

Och jag ler, såg din bluff, tuffa ord, inget värt

Inga minnen, bara bluff, ingen kärlek, bara lögn


En lyxbrud, som fejkar allt, så tomt

Du dör ensam, utan kärlek, för stort

Du är borta, vill ej höra ett enda ord

Har sett kärlek, den är sann, inte du



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0