Går ej att stoppa

Varje dag, varje timma, varje sekund
Bara lite, det tar bara en kort stund
Blunda, andas, njut av den, rena sund
Jag är nog lyckans största  glada kund

Tacksamhet, inte ett ord, utan en gest
Jag är tacksam, det går inte att få mer
Småsaker, stora med, njuter, bara ler
Tur? Kanske det? Mest vackert spel

Vissa dagar, vissa liv, mitt liv med
Lyser mer, fyller dagen med ens själ
Bara jag, bara den, lyssna och lär
Lyckan är evighetens bästa vän

Tystnad njuts, lugnet svävar
Ögon blundar, handen letar
En sekund, ler, en evighet
Kalla det för hjärtats spel

Sjung med mig, dansa vild
För du bara slösar tid
Den som älskar får ju allt
Rädslan är förlorarens högerhand.

Sätt dig i solen, hör min röst och le
Blunda nu, galna stunder, inte mer
Den som dödar, rädslans vän
Den spm vågar, fångar en evighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0