Vännernas sång.

Jag kan höra det, pling, plang, dropparnas dans

Den ena, den andra, slår mot mitt fönsterglas

Insjunken i soffan, ler, njuter och lutar tillbaks

Rödvin, skratt, blundar, smakar och bra sällskap

 

Tankarna flyger, drömmar strömmar i skratt

Mitt emellan, tankar som stannar, tittar och drar

Samtal i timmar, minnen i dans, vacker extas

Flaskan töms, hjärtat fylls med dess vackra substans

 

Namn dyker upp, vissa kommer och andra går

Kommer aldrig att förstå, folk som inte säger hej då

Men vi tittar, forskar livet, nutiden, framtiden och då

Vilket liv, vilken tur, lyckans representanter ska det stå

 

Inga fiender som kan synas, inga sura minnen

Var och en man träffar, ville vi göra rätt

Ibland visade sig att någon tuff var bara en bluff

Ibland att guldhjärtade var bara skenbar skratt

 

Men alla, lämnade oss en lärdom, berikade vår själ

Så vi ler, suckar, det djupa i livet får plats i vårt spel

Några lämnar bara lögner, då vi ler, och skaka händer

Men andra vet man, att få träffa dem gör livet värt

 

Vi ser, många flyr, vet inte vad eller vem de är

De är som lågor, först höga och vackra, sedan kall skräp

Rädsla att möta lyckan eller skenbar skönhet deras död

De vet inte, de ville aldrig veta, vår hand var ju deras med

 

Så vi blundar, så vi skålar, lyckans droppar i ett glas

Så vi sjunger, så vi skrattar, vackert hjärta denna dag

Så vi dansar, så vi svävar, tysta själar ta vår hand

Så vi önskar, så vi drömmer, livet är ju lyckans glans

 

Vi skålar för ett liv full av glädje, lyckans dans

Vi sjunger, en låt som bara hjärtat kan

Vi dansar till själens musik som leds av din hand

Vi önskar, att var nu ni alla är, smakar samma lycka som jag

 

Skåla, sjunga, dansa, önska allt i ett, alla ler

Många saker bakom, många fram, vill ej ha mer

Hej då kom inte, tack försvann, inte mitt problem

Lyckan knackar på, öppnar, ler fram med en skål

 

Evighet, vattenfall, känsla, lycka, dans och glans

Ett plus ett som blir två, många ord i en flaska champagne

Skaka hårt, öppna det, bada i det, vacker flaska vacker glans

Denna flaska i hjärtat fanns, tar du den, jag behåller min hand

 

Mitt hjärta, min själ, toappapper var det som blev

Men inte för mig, för mig är det lycka, mitt jag

Och jag ser, tittar på det, vacker bild som gör mig glad

Skrattar, skålar, Martin, Magnus, Andreas och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0