Kanske.

Det var två själar i en enda hand

Det var så roligt de dansar glatt

Livet ju lekte i ett vattenfall

De delar mycket, de delar allt

 

Mitt i den dansen, kom gammal lukt

Från gammal stad, av gammal ost

Doften förvirrar, det var så starkt

Den ena själen, ensam i ett vattenfall.

 

Den satt tålmodigt, väntar på svar

Ljudet av tystnad, en vacker hand

Så många tankar, mörkrets nyans

Vill inte störa, sjunger på stan

 

Jag har sett ljuset, jag såg det här

Jag såg en längtan, jag såg en hand

Det var ditt hjärta, som sjöng full hals

Ta dig ur mörkret, räcker en hand

 

Finns inte där, jag finns ju här

Med samma hjärta, med samma hand

Kanske klokare, kanske med glans

Här är mitt hjärta, här är min hand

 

Som du ju ler, så vill jag se

Som du skrattar, så vill jag le

Som du har längtat, längtar jag med

Det är samma hand, hjärtat som ler.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0