Hjärtas törst, livets hemlighet


Det finns en väg, jag har sett den

Den visas klart, när du nu ler

Att vara snäll, när det är lätt

Det gör ju många, vem som helst


När solen lyser, livet är glatt

Som en studsboll utan sin plats

När mörker kommer, så snabbt

Då är jag snäll, kärlekens val


Studsa runt, blåmärkens land

Kärlekens djup, bitter sig fast

Jag ler mer nu, så koko är jag

Skrattar högt, galen som fan


Kärlekens ord, livets källa och dans

Som ett vattenfall, orgie av ljud och glans

Som en törstig alkis, efter spritt till sin hals

Kärlekens törst, ett hjärta hittar sin plats


Så här sitter jag, och ler som fan

Med hjärta av kött, ledsen blir jag

Men här är min hand, det är mitt val

Ruttnar den bort, så är det ibland


Men nu ska jag dansa, skåla med allt

För det är ju fest, i mitt hjärtas glans

För solen skiner, inne i min hand

För den lyser livet, den målar allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0