Gamla härliga dikter.

Hittade en riktig gammal dikt på en lapp igår. Läste det och tyckte om den. Lika sann då som nu, fast med tidens perspektiv och den fulla distansen så tycker jag den var rätt bra. Fantastisk att upptäcka hur sanningen belyser saker. Helt underbart. Idag är en myckte bra dag.

Storm som fan, vindens kraftfulla galna dans

Blåser allt bort, upp och ner allt som fanns
Lögn är det nu det som förr verkade sant
Njut nu av det, vinden tar allt du en gång var

Mitt i stormen, kan jag nog säga jag är så glad
Jag lämnade allt, helt ok, om du släpper min hand
Rutten själ, luktar ju fan, i dig är inget sant
så lutar tebax, ler som fan, ärliga lycka tar nu sin plats

Det kommer en dag, du får ju se, rätt så snart
Då lögner målar din tomma själ helt svart
Då minns du ljuset, spyr som fan, rätt skandal
Där är min tv, soffa, kläder och allt, aldrig tebax

Känslor jag har, min lyckodag, jag ser ju allt
Inget var sant, nej, sann var ju jag
Och jag nu ler,  jag gav ju allt
Efter stormen kommer solens vackra dag

Och den är sann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0