Kärlekens uppståndelse.

Det var en dag utan sol

Det var dag och ändå natt

Och jag öppnade ett fönster

Folk gick in tog sin plats


Och jag undrade länge

Vände allt upp och ner

Kunde stänga det fönstret

Bli min gud i min värld


Men jag lämnade öppet

Valde kärlekens dans

Och det växte utan ände

Varje dag ett hjärtslag


Ångrar ej vad jag valt

Ångrar ej kärlekens glans

Vissa struntar i kärlek

Lurar en med sin charm


Andra ler varje morgon

Kärlek blir deras mat

För de ena och de andra

Valde jag kärlekens hand


Hjärtat mitt fyllt med kärlek

Blir större varje dag

Och min lycka är oändlig

båda två får sin plats


Och jag sade en dag

Jag älskar dig, det var sant

Och jag håller vid ordet

Och jag ger dig min hand


Kärlek sjunger för evigt

Kärlek fyller allt mitt liv

Dagar blir som sekunder

Som stannar allt tid


Klockorna stannat

Hälsar tidernas drottning

Kärleksbrud i evig tid

Hjärtat mitt slår vilt


Och jag sade det en dag

Och jag säger det igen

Kärlek min är din lycka

Lycka din är mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0