En dröm eller en verklighet

Soffan och jag, Bästa vän genom alla år

Jag lutar tillbaks, blundar, känslan knackar på

Den känslan, från idag, imorgon och igår

Jag har en dröm, en längtan, en oändligt horisont

 

Havet och jorden möts längst bort du ser

Men det är i mitt hjärtat de möts för att le

Innerst inne i mitt hjärta bildas en horisont

Går ej att mäta, den är sann, mitt enda mål

 

Hjärtats törst, själens hunger av kärlekens bröd

Den kärlek jag bär, den kärlek du alltid ser

Som droppar som faller, sakta, en och en

Så de bildar ett mäktigt vattenfall, en evig värld

 

Man svävar i vatten, man badar i bubblor

Man drömmer sig bort, till ett hjärta, ett slott

Där prinsessan dansar i en sal och  allt luktar gott

Och där knackar du igen, så jag öppnar en dörr

 

Och musiken den bär känslor i kärlekens takt

Och luften är tjock, kärleken fyller den med smak

Och tårarna som i en dropp, i en kärlekskaskad

De skålar så glatt, bjuder dig att ta min hand.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0